divendres, 19 de novembre del 2010

COCA DE CARBASSA I PASTANAGA


Fa algun temps i gràcies al blog de la Gemma de la cuina de casa vaig descobrir un web de cuina d'aquests que acaben ocupant les primeres posicions a favorits. La propietària és la Mercé que reuneix tres característiques que fan molt atractiu el seu web: elabora uns plats espectaculars, els retrata amb un bon gust exquisit i els explica la mar de bé. Ja n'he fet alguna recepta de la seva pàgina i totes m'han quedat força bé tot i que ni de lluny he aconseguit les presentacions que ella fa.

Encara tenim fresc l'aniversari del Marc i aquests dies ja vaig buscant una coca original però senzilla per portar a l'escola de l'Arnau per celebrar el seu primer aniversari. Quan vaig topar amb el seu bescuit de carbassa i pastanaga, em va semblar que portava els ingredients perfectes per un esmorzar d'uns nens tant petits.

El cas és que no sé si finalment triaré aquesta recepta perquè a mi no em va quedar tant bé com a ella. M'explico, el sabor era boníssim però la coca no em va pujar gaire i per tant no va quedar tant esponjosa com jo la volia. Penso que vaig fer alguna cosa malament i crec que ja sé que pot ser: el motllo era molt gran, (ella recomana un quadrat de 20 cm i jo vaig fer servir un de 22 X 28) i l'altre és que el meu forn estava molt, molt calent a l'hora d'enfornar i ho tinc comprovat que quan el forn és massa calent el pastís puja menys. En tot cas ja he comentat que el sabor de la coca era espectacular. La vaig portar a la feina i en qüestió de 3 hores ja s'havia acabat i tinc ganes de tornar-la a fer de nou seguint més fil per randa les seves recomanacions.

Us copio la recepta tal qual l'explica ella i com la vaig fer jo, tot i que hi ha un ingredient que és la ratlladura de taronja que jo no hi vaig afegir.De totes maneres us recomano que visiteu el seu blog perquè val molt, molt però que molt la pena.

135 g. de farina
10 g de llevat Royal
105 g de sucre
55g de sucre moré
40 g de mantega a temperatura ambient
2 ous grans
225g puré de carbassa
110 g de pastanaga ratllada
un pols de sal
un pols de canyella en pols
sucre llustre per decorar

Preparació:

Es preescalfa el forn a 175º
En un bol gran, s'hi barregen els sucres amb la mantega, i es bat fins que quedi una massa sense grumolls.
A continuació, s'incorporen els ous, es bat, i tot seguit s'afegeixen el puré i la pastanaga ratllada. Es bat bé, per tal que quedi una massa airejada i ben fina (sense grumolls).
Finalment, s'afegeix la farina, el llevat, la sal i la canyella en pols i es barreja bé fins aconseguir una barreja homogénia.
S'aboca la massa dins un motlle folrat amb paper de forn prèviament untat i empolsimat amb farina, i es cou durant uns 30-35 minuts (fins que l'escuradents surti net)
Després per decorar posar sucre llustre.

Si voleu la seva explicació mireu aquí.

4 comentaris:

  1. Jo ho puc confirmar, era boníssima, no sé si és perquè era divendres o perquè feia molt fred, però ens va despertar la gana de tal manera que amb un tres i no res ens vam cruspir tota la coca. Jo li canviaria el nom i li posaria Turró de pastanaga i carbassa perquè la cuinera ens la va tallar en tires tipus turró de xixona. Ara Laura, si la tornes a fer, volem tornar-la a tastar...

    ResponElimina
  2. Pastanaga i carbassa... ha de quedar una coca molt bona, a part de molt sana ;)
    Si la tornes a fer amb un motlle més gran segur que et quedarà perfecta!

    ResponElimina
  3. Ostres Laura, amb aquesta descripció em faràs posar vermella! ;)
    Aquesta coca de carbassa i pastanaga m'encanta! Perquè et pugi més, doncs per les quantitats hauries de fer servir un motlle més petit. Per això sempre intento posar el motlle que he fet servir perquè serveixi de referència... A vegades fas unes proporcions i et quedes curt o al revés. I com no m'agrada que me'n sobri o me'n falti, per això ho dic. ;)
    Fins aviat!

    ResponElimina
  4. Gràcies pels consells Mercé. Per la propera vegada prenc nota. I no he dit res del teu blog que no sigui veritat. M' encanten les teves receptes, les explicacions i les fotos són genials. Tinc pendent de pujar una altra també teva que m' ha agradat també moltíssssim. Això sí de les senzilletes perquè hi ha altres d' un nivell que no arribo...je,je.

    ResponElimina