diumenge, 28 de novembre del 2010

VARIANT COCA DE IOGURT I: COCA DE NATA DOS COLORS


Que els meus dos nens hagin nascut el novembre ha fet que aquest mes s'hagi convertit en el mes dels pastissos per excel·lència. I és que entre les celebracions amb la família, les celebracions a l'escola i les celebracions amb els amiguets doncs vaig com boja batent i enfornant coques.
I fent proves a veure quin tipus de coca feia per cada esdeveniment se'm va ocòrrer variar una mica la coca de iogurt tradicional.
Navegant pels blogs vaig veure moltes receptes de coca que enlloc de iogurt afegien nata. I vaig pensar que podia quedar molt bona (tot i que la tradicional que faig també m'agrada molt) L'altre canvi que li vaig fer és el de fer-la de dos colors. Aquest estiu a Mallorca menjàvem unes coques cassolanes d'aquest tipus que eren boníssimes i com no me les treia del cap doncs vaig decidir fer-la jo a casa.

Vaig fer servir un motlle brioche de silicona d'aquests tipus flanera alt (brioche) però no és el que més recomano ja que li costa una mica fer-se per dintre. El resultat la veritat és que va ser molt bo però amb un motllo més baixet també hagués quedat molt bé i no hauria d'estar tanta estona al forn.

INGREDIENTS:
- 1 brick nata líquida 200 ml
- 3 mesures d'iogurt de farina
- 2 mesures d'iogurt de sucre
- 1 mesura d'oli
- 1 sobre de llevat
- 3 ous
- 2-3 cullerades soperes de cacau en pols

PREPARACIÓ:

Es preescalfa el forn a 175º
Es baten tots els ingredients menys el cacau en un bol (la farina i el llevat es barregen prèviament abans de batre)
Un cop ben batuda la massa es divideix en dues parts.
A una de les parts se li afegeixen 2-3 cullerades soperes de cacau en pols i es bat bé fins que no quedin grumolls.
S'unta un motlle amb mantega i s'empolsima amb farina (per evitar que s'enganxi)
S'aboca primer la massa xocolatejada al motlle i després afegim l'altra part de la massa. Posem una cullera quan tirem la 2ª part de la massa per evitar que esquitxi la que ja tenim al motlle.
Introduim el motlle al forn una mitja horeta. El temps dependrà molt del forn. Cal anar mirant i comprovant que estigui ben cuit. Per comprovar-ho punxem la massa amb un escuradents i si surt net és que ja està ben fet.

OBSERVACIONS:

Com aquesta vegada vaig posar nata líquida enlloc de iogurt no tenia cap envàs de iogurt per mesurar i vaig fer servir un got petit de similar mida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada