dilluns, 7 de març del 2011

COCA D'AMETLLA I CARBASSA



Divendres passat celebràvem el Carnestoltes a l'escola de l'Arnau i haviem de portar cada família alguna coseta per berenar. Després de buscar idees entre els meus blogs de referència vaig decidir versionar uns Pastissets d'avellana i carbassa del blog Cuina per llaminers. El motiu de la versió és que no tenia motllo adient per fer pastissets ni tampoc farina d'avellanes i per això vaig substituir-la per la farina d'ametlla que sí que en tenia a casa.

El resultat va ser una coca molt bona, dolceta, molt esponjosa, tendre i molt suau al gust. La gent de l'escola no la va tastar perquè l'Arnau se'ns va posar malalt i no vam poder anar a la festa però nosaltres vam gaudir-ne i ens va agradar molt. Això sí el motllo que vaig fer servir no em va acabar de fer el pes perquè té la base molt petita i llavors li costa de pujar. Lo ideal fora un motlle rectangular, quadrat o rodonet però amb una bona base. He arribat a la conclusió que tinc que renovar l'estock de motlles!!!

Us poso la recepta tal qual la vaig fer jo tot i que és idèntica a la de la Mercé amb la diferència de substituir la farina d'avellanes per la farina d'ametlles. L'altra diferència és el temps de cocció que va venir condicionat per les característiques del meu motlle!!

INGREDIENTS:

  • 160 g de farina
  • 40 g de farina d'ametlla
  • 50 g d'oli
  • 75 g de sucre morè
  • 15 g de mel
  • 80 g de mantega
  • 2 ous
  • 125 g de puré de carbassa
  • 5 g de llevat Royal
  • un pols de canyella
  • un pols de vainilla
  • un pols de sal
PREPARACIÓ:

Primer, es desfà la mantega i es deixa refredar (jo la vaig desfer en una tassa al microones)
Per altra banda, en un bol s'hi barregen les farines, la canyella, la vainilla i la sal.
En el vas de la batedora, es baten els ous amb el sucre morè i la mel amb l'ajuda de la batedora elèctrica de barilles fins que augmenten molt de volum. A continuació, s'hi barreja la mantega líquida a temperatura ambient i l'oli.
Tot seguit, es barregen els sòlids amb els líquids amb cura per tal de no desmuntar els ous.
Finalment, s'hi afegeix el puré de carbassa.

Es passa la massa al motlle i s'enforna a 180ºC (350ºF) durant 20 minuts fins que sigui cuita (l'escuradents ha de sortir net). Jo la vaig tenir 10 minutets més però em va condicionar molt el tipus de motlle!!!






Que vagi de gust!!!

6 comentaris:

  1. Espero que Arnau ya esté mejor, los de su clase no saben lo que se han perdido pues el bizcocho estará riquísimo, la calabaza los hace muy jugosos.
    Saludos

    ResponElimina
  2. Hola Maria Dolores. Ya está bien Arnau. Lo que tienen los peques es que un día estan mal y al siguiente ya estan mejor (lo malo es que al revés tambien pasa...) Gracias por preguntar. Y ya es la segunda vez que hago un bizcocho de calabaza y me encanta la textura y el sabor que tienen. O sea que pienso repetir alguna otra variación.

    ResponElimina
  3. Segur que va quedar una coca ben bona, ideal pel berenar de la canalla. I el tema dels motllos és molt complicat, necessitariem tenir tot un mostruari per poder triar el millor per cada cas, oi? ;)

    ResponElimina
  4. Laura, la teva versió amb ametlla també ha de ser deliciosa! I es veu molt flonja!
    jeje T'entenc perfectament amb el tema dels motlles... Això sí, no en llencis cap dels que tens! Quan menys t'ho esperes van bé per alguna cosa. ;)
    Espero que l'Arnau es trobi millor.
    Petons!

    ResponElimina
  5. Jo vaig poder tastar la coca i... el resultat és boníssim, esponjós, dolç, savor molt suau... la veritat és que era boníssima.

    ResponElimina
  6. Gemma síiii estic amb tu. M'encantaria tenir tot un ventall de motlles per triar a l'hora de fer cada elaboració. Trobo que a cada pastís li va un tipus de motlle en concret.

    Mercè jo quan veig les teves creacions. Cada una amb el motlle més idoni penso però com s'ho farà aquesta noia ... que després s'han de guardar i a la cuina hi han de cabre més coses, je,je. L'Arnau ja està perfecte. Ahir ja va tornar a l'escola. Moltes Gràcies per preguntar.

    Sandra me n'alegro que t'hagi agradat. En el teu estat no em podia permetre el luxe de que no t'agradés.

    ResponElimina