dissabte, 25 de juny del 2011

3ª COCA DE SANT JOAN 2011: COCA DE BRIOIX I FRUITA CONFITADA







I aquí tenim la tercera. Bé, a data d'avui ja no queda ni una engruna de cap de les tres coques cassolanes que he cuinat aquest any i tampoc ni rastre de la que vam comprar al forn de pa. Ja us vaig dir que la dieta de la coca és infalible. No em vull ni acostar a la bàscula perquè evidentment aquesta dieta té efectes perniciossos... ja,ja.

Doncs aquesta coca la vaig preparar amb la mateixa massa que la de brioix i crema que tinc aquí però la vaig acabar diferent. Li vaig possar una mena de massapà claret abans d'afegir-li les fruites confitades i les ametlles.

La coca la vam portar per compartir a la festa de fi de curs de l'escola del Marc on cada família havia de portar el que vulgués i es compartia amb tothom. La festa va estar molt bé. Va venir un grup de música i els nens s'ho van passar genial ballant, cantant, (el meu ballar i cantar poquet) corrent, jugant amb la font, etc..el Marc que és molt sentit al acabar la festa estava trist i es va voler anar a despedir de l'escola amb molta tristor. Al sortir ja era content quan li vaig recordar que el curs vinent faria P5!!!! Els nens es van fer moltes fotos amb l'Eva, la mestra del Marc que els ha ensenyat moltes coses aquest any i a la que guardarem sempre un especial carinyo i estimació. Gràcies a ella vaig poder anar a l'escola del Marc a fer un taller de magdalenes amb els nens i nenes i aquesta experiència no la oblidarem fàcilment.

Bé, anem a per la recepta. Per cert, si Memòries d'una cuinera ho vol també pot publicar una foto d'aquesta tercera i darrera coca amb la que culmimen un Sant Joan molt especial.


COCA DE SANT JOAN DE BRIOIX I FRUITA CONFITADA

INGREDIENTS:

- 500 g. de farina de força
- 2 ous
- 200 ml. llet
- 1 sobre de llevat de forner
- 110 grams de sucre
- 50g. de mantega
- un pessic de sal
- un pessic molt petit d' anís en pols.(enlloc d'anis podeu posar canyella, llimona, vainilla, aigua de tarongina)

INGREDIENTS DECORACIÓ:

- 100 g. ametlla picada o laminada
- Fruita confitada
- Massapà claret (*) (ametlla molta, sucre i aigua barrejats fins obtenir consistència de puré)
- Sucre

PREPARACIÓ:

- Desfer el llevat amb la llet, afegir-hi tots els altres ingredients, i, al final, la farina. Treballar aquesta massa fins que no s'enganxi als dits.
- Untar el taulell amb una mica d'pñi, poseu-i la massa al damunt, arrodoniu-la i deixeu-la dins d'un pot també untat amb oli.
- Posar el pot dins d'una cassola amb aigua calenta (que no cremi) perquè pugi més de pressa. Tapar-lo amb un drap i deixar repossar la massa uns 30 minuts.
- Un cop passat aquest temps tornar a untar el taulell amb una mica d'oli i estirar la massa amb el corró i donar-li forma de coca. (jo aquest pas l'he fet sobre paper de forn i així després ho tinc més fàcil per passar la coca a la plata)
- Posar-la sobre una llauna d'anar al forn.
- Pintar la coca amb un pinzell amb el massapà(*)
- Adornar la coca amb la fruita confitada i les ametlles.
- Deixar reposar la coca fins que dobli el seu volum (la meva +- 2 hores)
- Enfornar la coca a 180º (forn ja preescalfat) durant 10 o 15 minuts (jo l'he posat només de sota però després un parell de minuts també de dalt (aquest pas li vaig encarregar al meu pare perquè jo havia de marxar a la feina i diguem que si li va torrar una miqueta de sota però la vam poder salvar. La propera vegada baixaria un pél la temperatura o escurçaria el temps)




Que vagi de gust!!!

3 comentaris:

  1. Nena, quina producció!!!
    No sabria quina triar, bé si, una mica de cada!
    Com ja t'he dit, moltes gràcies per participar, quina varietat!
    Petonets.

    ResponElimina
  2. mare meva Laura! no se pas amb quina em quedo!!!! tenen una pinta fantàstica!!!! gràcies per deixar-nos les receptes! l'any vinent tindrem un munt per triar! o millor, ja les tastem per Sant Pere!!! ;P petonets bonica

    ResponElimina
  3. Germanes (sembla que estiguem a missa, je,je) doncs de sabor crec que la tercera (doncs millorava els errors comesos a la segona) i amb la primera perquè la pasta de full + la crema = combinació irresistible. Tinc ganes de veure el vostre recull perquè feu uns collages de fotos guapíssims i amb les coques quedarà de lo més lluït!!!

    ResponElimina