dilluns, 19 de setembre del 2011

CAKE DE PLÀTAN I COCO








Com us va la tornada a les feines? a mi aquest setembre m'està costant. Setembre sempre és sinònim de un curs nou, noves ilusions, nous projectes però jo aquest any més que mai m'enyoro de les vacances. Snif, snif haurem de tenir paciència...

La setmana passada vaig fer aquest cake i és que tenia curiositat per saber quin sabor tindria i si ens agradaria. I la veritat és que estic contenta del resultat. A la meva parella li ha agradat moltíssim,als nens força i a mi em va fallar que vaig posar els plàtans massa madurs i llavors per mi sobrava aquell punt d'extradolçor que tenen els plàtans maduríssims. Però vaja que ho repetirem segur perquè la combinació era molt, molt bona i era cruixentet de fora i molt, molt esponjós de dins. Per cert, el coco apenes es perceb. Jo crec que li dona textura però davant del sabor potent dels plàtans queda en un discret segon pla.


INGREDIENTS:

- 100ml d'oli d'oliva suau d'oli de girasol
- 2 ous
- 250g. de farina
- 1,5 cullerades de llevat en pols (jo vaig posar uns 10 grams)
- 200g de sucre
- 50g. de coco sec ratllat
- 2 plàtans madurs aixafats (però no extramadurs)
- 125 ml. nata líquida
- 1 cullerada d'extracte de vainilla o vainilla en pols o substituir uns 10g. de sucre normal per sucre avainillat.
- Coco tallat a talls allargats i torrat (per decorar. Opcional)

PREPARACIÓ:
- Folrar o pintar un motlle de forn de 1l de capacitat
- En un bol gran, tamissar juntes la farina i el llevat
- Afegir el coco i el sucre i continuar remenant la barreja (si la v
- Batre en un altre recipient els ous juntament amb l'oli, el plàtan, la nata i la vainilla (si és líquida)
- Incorporar la barreja d'ou als ingredients secs i remoure la pasta fins que quedi homogènia.
- Incorporar la massa al motlle del forn i allissar la superfície amb una espàtula
- Coure el cake al forn ja calent (preescalfat a 180º) durant uns 50 minuts fins que hagi pujat la coca i es vegi ferm i daurat.
- Deixar que es refredi al motlle duran 15 minuts i després dipositar-lo sobre una reixeta metàlica perquè es refredi totalment.
- Per últim decorar-lo i servir-lo

OBSERVACIONS:

- Si la vainilla que poseu és o bé extracte en pols o bé sucre avainillada convindria afegir-la als ingredients secs i no als líquids tot i que després acabint tots plegats barrejats.

I com sempre vaig comptar amb col·laboració (tot i que després no acabi mai de rentar caxarros, parets, terra, sostre?, etc..)

8 comentaris:

  1. Oleee!!jo el vull aquest cake, una passada!!! ara que penso he de comprar coco...i per cert també vull donar una mossegada a les galtes d´aquests petits chefs!!! quina monada!!!Petons!!!!

    ResponElimina
  2. Amb aquests super col·laboradors només podia sortir un cake boníssim! M'encanten les fotos! :)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. La tornada sempre és difícil però segur que amb aquest berenar les pujades són més suaus i es porta millor.

    Petons!
    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  4. vinga guapa! que ja no queda tant per les vacances de Nadal! jajajajajja. Aquest tipus de cake són dels que sempre triomfen! i si a sobre combines plàtan i coco ja em tens aquí amb un minut!!!! com m'agrada! per cert, la propera vegada en comptes de nata podríes afegir llet de coco!!! ;P molts petonetsssssssssss, ah! i ja se que em faig pesada, però tens uns nens tan i tan macos! jijijijiji. Petonets

    ResponElimina
  5. A mi també m'està costant agafar el ritme :(
    Clar que un tall d'aquest pastís segur que hi ajudaria, je je je...
    La combinació plàtan i coco ha de ser ben bona, i el proper cop poses una mica més de coco i solucionat! ;)

    ResponElimina
  6. Ai noia, això de les vacances és duríssim, encara no tinc molt ben agafat el ritme, penso: a partir d'octubre...
    Millor que no es noti el coco, em costa una mica i en canvi els plàtans m'encanten.
    Petons.

    ResponElimina
  7. hola! aquesta recepte té molt bona pinta! pensava fer-la just ara. però quans ous son necessaris?

    ResponElimina
  8. Oh, quin fallo Carlota. Ara mateix ho afegeixo.
    Porta 2 ous!!! sorry i gràcies.

    ResponElimina