dijous, 20 d’octubre del 2011

SALTEJAT DE VERDURES I VEDELLA AMB SESAM I ARROS SALVATGE



Bé, doncs ja torno a ser aquí de nou.

Un cop superats els imprevistos sembla que em vaig centrant (poc a poc) per trobar temps i escriure al blog. Darrerament tinc molta feina a casa i a mes a mes m'he apuntat al gimnas i aixo fa que tingui poquet temps pel meu hobby preferit; el trinomi: cuina-fotografia-internet.

Després d'aquest aclariment dir-vos que amb aquesta proposta d'avui participo al concurs Chef Pimienta rosa del mes d' octubre que ens proposava cuinar una recepta íntegrament o bé en paella o bé en planxa sense coccions complementàries.

Pel que fa a l'arrós salvatge que faig servir no és que l'hagi fet en paella sinò que una de les avantatges d'aquesta recepta és que és d'aquelles ràpides ja que fas servir els vasets d'arros "1 minut al microones" que ja estan preparats tipus brillante o sos. Aquests arrossos em van bé per a emergències o com a guarnició de plats propis que comptin amb salseta ja que l'arros acostuma a ser una mica sec. En aquesta ocasió vaig fer servir el d'arrós salvatge perquè m'agrada molt el toc que li dona.

El saltejat és molt bó i nutritiu i serveix per animar a menjar carn als que com jo cada vegada els agrada menys menjar-ne. I es que d'aquest plat el que més m'agrada és la combinació de verdures amb el gust de la salsa de soja i el toc del sèsam i la carn per tant queda molt ben camuflada.

Va, no m'enrotllo més us deixo la recepta.

INGREDIENTS (4 persones):

- 1 pebrot vermell mitjà tallat a tires
- 1 pebrot groc mitjà tallat a tires
- 1/2 bròquil tallat a branquetes
- 2 vasets d'arrós salvatge barrejat amb arros basmati tipus SOS o Brillante (d'aquest que es fa al microones en 1 minut)
- 1-2 bistecs de vedella (depèn del que us agradi la carn)
- 4 cullerades de salsa de soja
- 125 ml. de caldo (jo vaig emprar de verdures)
- Sèsam
- Oli
- Sal
- Pebre negre.

PREPARACIO:

- Tallar els bistecs a tires i barrejar-les amb una cullerada de sesam i dipositar-lo en un bol
- Barrejar la salsa de soja amb el caldo de verdures
- Escalfar una cullerada d'aquesta barreja a la paella (una paella normal de 28 cm de diametre) juntament amb un rajoli d'oli d'oliva. Quan estigui ben calent saltejar les tires de carn i reservar.
- A continuacio, tornar a afegir oli d'oliva a la paella i saltejar els pebrots i el broquil tres o quatre minuts.
- Incorporar a les verdures la barreja de soja i caldo restant, abaixar el foc i deixar coure uns 4 minuts.
- Despres d'aquest temps afegim l'arros salvatge i la vedella i deixem coure tot 4 minuts mes o fins que no quedi gairebe caldo a la paella.
- Empolsimar amb el sesam restant i servir.



Espero que us agradi. Que vagi de gust!!!

FE DE ERRATES: Tinc l'ordinador amb algun virus i m'he quedat sense accents. Espero que s'entengui el text.

10 comentaris:

  1. Que delicia!! sano y rico que mejor.
    Las fotografías estupendas!
    BESITOs

    ResponElimina
  2. Oh Laura! Aquest plat té una pinta fantàstica, és molt sa i nutritiu... i a sobre una delícia!!
    M'alegro que poc a poc es vagi arreglant tot i que et tinguem més per aquí! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Em salto la carn, amb la vedella no puc, però la resta m'encanta.
    Me n'alegro que tot vagi millor.
    Petonets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  4. S´entén perfectament!!! i la recepta és de les meves! les que a mi m´agraden. Petons i bon CDS

    ResponElimina
  5. oeeeeeeeeeee, per fi una recepta teva!!! que jo no parava de plorar pensant: què li ha passat a la Laura??? i resulta que estaves al gym! bueno va, acceptem. Moltíssima sort guapi. Molts petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  6. òstres, Laura, quin plat més sa i apetitós alhora! Ara mateix me'n menjaria una bona ració...

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  7. M'agrada aquest plat tan complet i les fotos són moníssimes.

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  8. Un plat molt vistós que segur que agrada a tothom. Aquests vasets d'arròs són ideals per quan tens poc temps per cuinar. Queden prou bé, oi? ;)

    ResponElimina
  9. Hola Laura! Gràcies pel teu comentari al meu blog, no coneixia el teu i ja me l'he posat a preferits!! Quines fotos noia!!! Precioses!!! I a més de Terrassa? quina gràcia, sisisi jo també! Em quedo donant una volteta per aquí!!!

    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  10. Nyam, té una pìnta deliciosa i és un plat super complet. La combinació de colors llueix moltíssim.

    Bon profit!
    petons ;-)

    ResponElimina