dijous, 28 de juny del 2012

BOMBONS DE MEL I MATÓ



 
 
Encara amb la ressaca post-coca (gràcies per confiar en la recepta i enviar-me les vostres propostes), aquest mes no podia faltar a la cita amb un dels meus bloc preferits. El noi i les noies de Memòries d'una cuinera ens proposaven aquest mes fer la nostra versió del mel i mató, un dels postres més emblemàtics de la cultura gastronòmica catalana. Haig de confessar que la mel no m'entusiasma massa i acostumo a menjar el mató amb melmelada, amb sucre o bé en amanida (m'encanta amb una reducció de mòdena o de mistela i fruits secs). Però l'ocasió s'ho mereixia i com una quantitat discreta de mel no fa mal a ningú, aquests bombons s'han convertit en un dels meus petits fours preferits, ideals per sorprendre amb el café un dia que tinguem convidats o per donar-nos un petit capritx post-àpat. La mel i mató de l'interior en format mousse contrasta amb una cruixent capa de xocolata negra que seguríssim que us encantarà.

I a més a més son molt fàcils de fer.

Aquí us deixo la recepta:

INGREDIENTS: ( Per uns 24 bombons)

- 100gr. de mató (jo he fet servir el d'Ullastrell que juntament amb el del Canadell son els nostres matós preferits)
- 70 gr. de nata semimuntada (35% M.G)
- 10-15 gr. de mel o més si us agrada més dolç
- 150gr. de xocolata de cobertura (jo he fet servir la nova Nestlé Postres Intenso del 64% i m'ha agradat molt)
- 50 gr. de xocolata blanca de cobertura per decorar els bombons o bé fruits secs esmicolats (opcionals)

PREPARACIÓ:

- Posar els 100g. de mató en un bol i afegir la mel per sobre.
- Aixafar la mel i mató amb una forquilleta fins que quedi feta una pasta i ben integrada la mel.
- Semimuntar la nata. No ha de quedar totalment espessa i muntada sinó que només ha d'agafar una mica de cos.
- Barrejar la nata amb el mató amb una espàtula o cullera fins que quedi ben integrada. Ha de quedar una barreja amb textura de mousse. Si queda molt, molt espessa és que hem muntat un pél massa la nata i llavors podriem afegir un rajolí de nata sense muntar.
- Agafar un motlle de semiesferes de silicona o qualsevol altre idoni per bombons (preferiblement de silicona) i farcir les cavitats amb la mousse.
- Congelar els motlles de silicona un mínim de 5-6 hores.
- Desfer la xocolata de cobertura o al foc o bé al microones seguint les indicacions del fabricant.
- Quan la xocolata hagi perdut una mica d'escalfor treure el motlle del congelador.
- D'una en una anirem punxant les semiesferes congelades amb un escuradents i les anem sucant per la xocolata fent girs amb l'escuradents perquè caigui la xocolata sobrant. Ens ajudem d'una forquilleta per treure els bombons dels escuradents i els deixem reposar sobre un silpat que posarem a la nevera.
- Abans de que es refredin del tot els hi posem una picada de fruits secs al gust per sobre o bé desfem la xocolata blanca i amb una cullera o una mànega pastissera de broquet estret anem fent línies de decoració sobre els bombons.
- Tornem a reservar a la nevera perquè es solidifiqui la xocolata blanca.

I ja teniu uns exquisits petits fours que podeu preparar amb antelació i que de ben segur sorprendran als vostres comensals.

Que vagi de gust!!!!

PD: Aquesta manera de fer bombons la trobareu repetida al bloc amb aquests bombons de foie. És una de les tantes coses que hem aprés de la Sílvia Hernández als tallers que organitzen a la Terrassa del Museu.

21 comentaris:

  1. Laura!!
    Quina pinta que tenen aquestes bombonets!!
    No sé si em convé apuntar-me la recepta...com la faci, crec que els bombons no arribaran a la taula i acabaran tots a la meva panxa!!
    A mi si que m'agrada la mel, me la menjaria a cullerades!! :DD
    Petons guapa!

    ResponElimina
  2. Jo també sabia la teva proposta,ja,ja,ja. Veig que al final l'experiment t'ha sortit bé!;)
    No has deixat l'enllaç, a veure si ens oblidarem de tu!!!!!!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  3. Divins aquests bombons!! La combinació es perfecta. A veure si trobo el nou Nestle postres i ho probo! Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pili, també el pots fer amb l'altra que és de menys percentatge de cacau i segur que també queda ben bó. Petonets.

      Elimina
  4. ufff jo no podria parar amb aquests bombons!! que bons no??? se'm fa la boca aigua! petons

    ResponElimina
  5. Jo sóc de les teves nenes... a mi la mel no em barrufa massa!! Però aquests bombons?! Aquests bombonets són la bomba!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Uau!! Realment són espectaculars. I quina textura.. una idea molt bona!! M'ha agradat molt! Petons

    ResponElimina
  7. ohh!! quina versió de mel i mató més bona!! què has vist la meva?? jo els he presentat amb xocolata blanca!!

    petonets

    ResponElimina
  8. és una idea molt bona i original, a més com es pot preparar amb antelació, m'agrada encara més!!!
    A la llista de pendents :o)
    Petonets i bon cap de setmana,
    palmira

    ResponElimina
  9. Laura, ja només em faltava veure aquests bombons. Bons i orginals. Les nenes de Memòries estaran contentas.
    Nani

    ResponElimina
  10. Laura, menuda propuesta tan rica y espectacular. Una idea de lo mas original.

    Bss

    Virginia "sweet and sour"

    ResponElimina
  11. Uns bombons requetebons i ben lluits. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  12. Uns bombonets esplèndids! Molt original Laura, Peton i bon cap de setmana

    ResponElimina
  13. Quina casualitat, una recepta de bombons molt semblant a la Lidia, je je je.. amb xoco negra o amb xoco blanca, les dues versions han de ser bonissimes!

    ResponElimina
  14. Si els bombons de xocolata ja m'agraden, amb lo que m'encanta el mató han de ser un pecat!!
    M'han agafat mltes ganes de fer-los!!ptns!!

    ResponElimina
  15. Quina bona idea fer-los amb mató, no s'hauria pas acudit! :-D
    Fan molt de goig, bon profit!!

    ResponElimina
  16. quins bombons més xuulos!!!!! mira tu per on jo m'esperava un gelat! jijijiji. moltíssimes gràcies per participar, ha estat un plaer conèixer-te!

    ResponElimina
  17. Quina bona odea de bombons!!!! amb el que m´garda el mató!!! deliciosos!!

    ResponElimina
  18. Buenísima tu propuesta, y con una presentación impecable. De verdad, está genial.

    ResponElimina
  19. Quina idea tan atractiva!!!!!! Genials!

    ResponElimina
  20. Que original, mel i mató en bombons. Que bons!!! Prenc nota...
    Petonets

    ResponElimina